Czym warto handlować w internecie?

Czym warto handlować w internecie?

Ostatnimi czasy sam zastanawiam się nad rozpoczęciem sprzedaży w sieci. Zastanawiałem się czy po pierwsze może to być dodatkowych dochód? Z obecnej pracy nie chcę rezygnować, jest stała i jestem z niej zadowolony. Zawsze jednak można zarobić więcej, a w przyszłości gdyby e-biznes się rozwinął, kto wie, miałbym własną dochodową firmę, która by została w rodzinie na długo. Od miesięcy wertuję artykuły, fora internetowe. Wysyłałem również zapytania do agencji interaktywnych i doszedłem do wniosku, który nawet mnie zaskoczył.

Ostatnimi czasy sam zastanawiam się nad rozpoczęciem sprzedaży w sieci. Zastanawiałem się czy po pierwsze może to być dodatkowych dochód? Z obecnej pracy nie chcę rezygnować, jest stała i jestem z niej zadowolony. Zawsze jednak można zarobić więcej, a w przyszłości gdyby e-biznes się rozwinął, kto wie, miałbym własną dochodową firmę, która by została w rodzinie na długo. Od miesięcy wertuję artykuły, fora internetowe. Wysyłałem również zapytania do agencji interaktywnych i doszedłem do wniosku, który nawet mnie zaskoczył.

Okazuje się że w sieci jest wystarczająco miejsca dla każdego, o ile jest się kreatywnym i czymś się wyróżnia. Czym można handlować w sieci? Praktycznie wszystkim. Analizując biznesy internetowe zauważyłem że dobrze się mają sklepy internetowe oferujące towar dobrej jakości, cena schodzi na drugi plan. Dlaczego więc tak wiele firm upada i tak wielu sprzedawców rezygnuje z działalności internetowej?

Okazuje się że tutaj nie chodzi o to czy masz towar droższy o kilka procent od konkurencji lub czy masz nie co mniejszy wybór. Liczy się głównie to czy jesteś widoczny w sieci dla swych potencjalnych klientów. To o promocję w sieci rozbija się większość startupów. Wielu przedsiębiorców startujących w sieci ma nadzieję na szybki i efektowny start. Zakładają sklep internetowy i czekają na klientów. To tak nie działa. Gdy biorą się za promocję robią to nieudolnie lub po prostu nie wyrabiają finansową. Plan podboju internetu powinien być przygotowany przed starem, łącznie z planem B, a może i nawet C.

Czytając historie sprzedawców mogę stwierdzić że w sieci najłatwiej handluje się odzieżą. Nie każdy jest fanem gadżetów, sprzętu komputerowego, nie każdy lubi czytać ale każdemu niszą się ciuchy i każdy kto kupuje książkę w sieci, telefon, patelnie kupuje też odzież w sieci. Tyle ile nas jest tyle jest też gustów, a więc sama gałąź odzieżowa jest szeroka jak nasza wyobraźnia.

Aby zarobić jednak musimy mieć klientów i to właśnie w tym punkcie naszej działalności pojawia się problem. Ten problem pojawia się w każdej raczkującej działalności gospodarczej także tej poza internetem.

Niezbędna jest tutaj promocja sklepu. Co ciekawe wiele pomocny informacji znajdziemy na stronie pewnej agencji interaktywnej – więcej. To nie jedyny oczywiście serwis z tego typu wiedzą. Wiedza ta jest ogólnie dostępna. Czemu jednak ludzie jej nie wdrażają w życie. Dlaczego siedem na dziesięć powstających sklepów internetowych upada? Z podobnego powodu dla którego w styczniu są tłumy na siłowni a w lutym już nie.

Promocja sklepu to czasochłonne zajęcie wymagające dyscypliny i systematyczności. Szybciej zauważymy efekty zaczynając ćwiczyć niż efekty promocji naszego e-biznesu. Raz że musimy poświęcić czas by wchłonąć wiedzę, dwa musimy poświęcić masę czasu, trzy – nie ominiemy też kosztów nawet promując się samodzielnie. Gdy dołożymy do tego opóźniony efekt naszych działań o całe miesiące mamy doskonałą receptę na zniechęcenie.

Wiele osób rozpoczynających promocję własnego e-commerce po prostu zniechęca się i rezygnuje. Przepis na sukces jest prosty wchłoń wiedzę stosuj ją i bądź wytrwały w tym co robisz a efekty w końcu przyjdą.

8 Comments

Dodaj komentarz